Bättre sent än aldrig....

Blev inspirerad av min kära syster att börja blogga igen då jag fick se idag att hon skrivit nya inlägg nu sen november förra året. Vi har haft lika lång paus kan man säga ;) Har verkligen haft NOLL motivation till att blogga.
Och ju längre tiden gått desto med har man skjutit upp på det. Är ju för min egen skull jag bloggar då jag älskar att ha bilder och text att kolla tillbaka på sen. Tiden går så ruskigt fort och man glömmer ju mer än hälften av allt som händer under livets gång känns det som. För mig är det väldigt ångestladdande och då är detta en liten tröst iaf. :)
 
Kommer inte att radda upp allt som hänt sen November förra året mer än högtidernas firande och lite sånt.
Sen får vi se hur bra det kommer gå att blogga regelbundet resten av året. Men kan ju säga att Cornelias utveckling har gått i rasande fart dessa 3 månader! Helt otroligt egentligen hur mkt som kan hända på så kort tid.
 
 
Några dagar innan jul tog vi ett premiärbad på badhuset med Linn o Fredrik och Ebba, mkt uppskattat var det. tyvärr har vi inte kommit oss iväg nån fler gång efter det så det får vi ändra på! Ungarna älskar verkligen att bada.
 
 
Sötis Ebba tittar skeptiskt på mamma ;) Dom var så goa där dom satt så snällt medans vi fick klä på oss. Kommer nog bli mycket hyss från dom här små änglarna sen framöver ;)
 
 
Sen kom den efterlängtade julaftonsdagen. Jag har på senaste året blivit en riktig julälskare. Har varit helt emot det förut, antar att det ändrats mkt för att man fått barn. Är ju trots allt deras dag, enligt mig iaf :)
Farfar Johan kom även upp från Uppsala för att fira den med oss vilket var väldigt kul. När man inte ses så ofta blir det så speciellt när man väl gör det. :)
 
Julklappsöppningen var spännande på morgonen och hon såg så stor ut när hon höll på öppna paketen, när hon fyllde 1 så var hon mer intresserad av snörena och pappren typ. Nu ville hon verkligen se vad som fanns i paketet! :)
 
 
 
Cornelia fick en adventskalender med små pixi böcker av sin mormor som var väldigt poppis, hon lärde sig efter bara några dagars öppningar att det skulle öppnas 1 lucka varje dag. Bara jag nämnde kalendern sprang hon in i sitt rum och pekade på den och skulle öppna, och hon nöjde sig med en lucka. Det blir kul sen när hon är äldre och förstår innebörden av en såndär kalender ;)
 
Efter en mysig morgon hemma i Bredviken åkte vi för att fira aftonen i nyborg hos mamma/mormor och Jan med resten av hela familjen. <3
 
 
Cornelias möte med tomten var minst sagt spännande, hon var otroligt nyfiken men då han kom nära klamra hon sig hårt fast i min famn och de vart tårfritt. :D Hon fick så fina julklappar som ännu används varje dag sen julafton.
 
 
Fler inlägg kommer om Juldagen då vi hade hemmafest här hos oss samt Nyår och dagarna därikring. Då min dator är extremt seg tar det sån tid att ladda upp bilderna så jag hinner tappa tålamodet mer än en gång och ger därmed upp ikväll...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creamcake

Mat är kärlek

RSS 2.0