Working days

Ny månad och redan den 10e i almanackan. Tycker tiden kan sakta ned lite nu, hinner ju knappt med!
Var förra veckan och skrev in mig på Vikariepoolen som det heter här i kommunen och redan dagen efter hade jag jobb för 2 veckor i Mars. Man blir alltså "uppbokad" för jobb och får förfrågan via sms. Är lite virrigt men man kommer nog in i det snart. 
Blir inom kök jag kommer att vara, känns som att det är det jag trivs bäst att syssla med. Är lite nervös inför att börja jobba då det är nästan 6 år sen jag befann mig i köket på Fazer som tyvärr inte finns kvar nu, men småkök är också kul.
Fick även förfrågan om jag var intresserad av att jobba i Kommunens café vilket jag såklart tackade ja till, så nu på torsdag ska jag få en introduktion om hur det fungerar där. Blir nog kul!
Är glad att jag tagit tag i detta, har varit lite av ett ångestmoment då jag trivits så bra med att vara hemma med Cornelia. Har verkligen aldrig kännt att jag är i behov av att börja jobba och ha Cornelia på dagis då det funkat så bra hemma och jag har velat ta vara på all tid jag kan tillsammans med henne.
Men tids nog så kom det av sig själv och jag kände helt enkelt att det var dags nu!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creamcake

Mat är kärlek

RSS 2.0