Påsken

Haft en lite annorlunda påsk iår än vad som brukar vara men med mkt god mat och bra sällskap.
Som det ska vara.
 
Långfredagen startade med att vi trodde vi hade fått vägglöss i lägenheten. Simon hade flera kliande utslag (bett som vi trodde) och vi hittade kryp i sovrummet som liknade vägglös fast 10 ggr mindre så ni kan ju tänka er paniken som uppstod. Simon hade sen ett par dagar tillbaka klagat över dom där utslagen som liknade myggbett och så hittade han ett kryp ovanför sängen på väggen som kröp omkring så direkt googlade jag på vägglöss och när dem liknade det vi just sett så var det ett faktum och paniken jag fick då vill jag inte känna på igen. USCH!
Efter ca 1 timmes efterforskade konstaterade vi att det inte var det. Bokade 2 tvättstugor och tvättade rubbet i hela sovrummet så det var väl det enda positiva den morgonen. ;)

Efter att allt var tvättat åkte vi på påskmiddag ute i Lappträsk hos pappa/morfar med mina systrar och deras familjer. Alltid lika trevligt, går aldrig att ha tråkigt i deras sällskap! :)

Långfredagen 2014.
 
Påskaftonen startade med ett tvångsbesök på akuten (simon tvingade mig) då det under natten runnit blod ur örat och gissa om jag inte ville dit, ni vet akuten som alltid tar sån jäkla tid, tänkte att där blir man sittandes i flera timmar vilken bortkastad tid. Men vi var nog inte där mer än 30 min så det gick jäkla fort! Jag är väldigt anti vad det gäller sjukhus och vill gärna att saker och ting ska läka av sig självt men nu hade det ju inte kunnat det så jag är tacksam att jag hade Simon som övertalade mig. :)

Sen åkte vi till Sandra där det bjöds på kaffe och påsktårta som jag tyvärr bara fick sukta efter då jag går på mjölkfri diet, nåväl fick mig iaf kaffe och apelsiner som var jättegott!
Senare under dagen hämtades Nisse på busstationen som kommit hit för att göra en intensivkurs för körkortet och även hälsa på oss förstås! Himla kul att ha västerviks besök här :)

Dagen avslutades med en biltur till marahamn för att kolla där isen öppnats och sen kaffe och fika hos Mamma o Jan då vi lika var i byn!

Påskafton 2014.
 
 
Påskdagen fick vi besök av lilla Elvira och hennes mamma. Är så kul att se Cornelia med andra bebisar, hon blir så glad och sprallig! :)
 
När dom åkt hem väntades en god middag ute i Nyborg hos mamma o Jan. Tog dessvärre knappt några bilder den dagen, tråkigt nu såhär i efterhand men det är inte lätt att komma ihåg dessa bilder jämt. ;)
 
 
Såhär ser de ut när Cornelia tränar på krypning, haha sötaste!! Går inte så bra riktigt ;)
 
bästisarna <3
 
 
Påskdagen 2014.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creamcake

Mat är kärlek

RSS 2.0