8 Månader

Över 2 månader har gått sen hon blev 8 månader sen och jag måste säga att det känns som igår, tiden går fööör fort.
På 1 månad hinner det hända en hel del i både växt och utveckling och det ser jag ju nu när jag sitter och läser tillbaka i min Utvecklings bok där jag skriver ner allt som händer.

Här är vad som hänt sen 7 månader:
* Vinkar nu hej och hejdå, om än bara ibland men det händer
* Hon har helt slutat amma och det har gått jättebra och det är hon själv som inte haft viljan längre, mot slutet ville hon inte ens ligga ned i famnen utan skulle nästan till och sitta.
* Äter nu morgon gröt, lunch, mellis, middag och kvällsgröt.
* Vill helst pillra med nånting när hon äter så jag brukar ge en leksak.
* Blivit otroligt mammig och kan börja gråta bara jag vänder ryggen till.
* Börjat med "Pincett greppet"
* Har börjat hasa sig framåt när hon ligger på golvet, varit upp på knäna men tålamodet finns inte riktigt så hon håller inte på några längre stunder och tränar krypning.
* Har bara stl 68 i kläder nu.
* Hon har blivit jätte gosig och man får ordentliga kramar av henne nu som är medvetna och ibland klamrar hon sig fast som en liten apunge och ska vara så nära det bara går. :)
* Kvällsrutinerna är väldigt olika från dag till dag med att somna men jag försöker natta henne mellan 8-9 och hon sover då hela natten till ca 8 på morgonen. Sover fortfarande 2-3 ggr under dagen med sammanlagt drygt 3-4 timmar beroende på.
* Är väldigt positiv till gåträning när vi gör det med henne, skrattar och tycker det är jättekul!
* Hennes vilja blir mer o mer stark för varje dag som går och hon kan bli riktigt arg när hon inte får som hon vill.
* Favoritleksaken är en mobil som ringer och spelar melodier som hon fått av sin mormor <3

Längd: 72cm
Vikt: 8180 gram
 
 
 

 
Cornelia är en solstråle rakt igenom, så sällan missnöjd att det knappt är märkbart.
Lättsam och full av glädje hela tiden! :)


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creamcake

Mat är kärlek

RSS 2.0