5 månaders vaccin

I torsdags förra veckan var det åter igen dags för dom där hemska sprutorna i lillans små ben.
Gruvade mig flera dagar innan och försökte verkligen skärpa mig och vara lugn när vi väl var där för att hon inte skulle känna av det och bli orolig hon med.. Tror ni det gick bra, svar nej. Jag var helt skakig och gissa om hon kände av det, blev jätte ynklig och orolig och undrade nog vad som stod på så pappa fick ta henne och då gick det bättre. När hon väl fick sprutorna gick det jättebra, hon reagerade bättre denna gång än förra och grät bara några sekunder så var det över. Fick heller inga biverkningar av dem alls så det var himla skönt!
Man kan nog verkligen inte förstå om man inte har barn själv hur himla jobbigt sånt här är. Det skär i hjärtat och jag beundrar verkligen föräldrar som får gå igenom dom värsta sjukdomarna man kan tänka sig som endel barn drabbas av..
Så var det även dags för vägning & mätning och nu väger hon 7040g men längden är ännu på 64,5 cm som 4 månaders längden var på, tycker det är konstigt att hon inte blivit längre under 1 månads tid men det kanske beror på att det är 3 olika som mätt henne senaste 2 månaderna eller så har hon helt enkelt inte växt nått.

Hon har ännu storlek 62 i kläder och kan fortfarande ha vissa byxor i 56, när ska hon växa ur dom!?! :)
Min lilla tjej <3
 
Tror även tänderna är på G nu för hur hon dreglar och ska bita i allt och har sovit lite oroligt nu några nätter. Har även börjat bita när hon äter vilket inte är allt för skönt! Befarar hur det ska bli om hon fortsätter att göra de när tänderna kommit upp. Då får vi nog ge upp amningen om man ska få ha nå bröst kvar ;)
 
5 månader



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creamcake

Mat är kärlek

RSS 2.0