Förlossnings musik

Jag och Simon hade brännt oss varsinn skiva att lyssna på i förlossningsrummet när Cornelia skulle födas, fick ihop ca 20 av mina absoluta lugna favoritlåtar. Jag är glad att vi hade med dessa skivor med alla favoritlåtar samlade för att lyssna på dem sen och minnas kommer man kunna göra hela livet. Jag minns inte låtarna som var precis just innan och när hon kom ut men simon har ett starkt minne av det och låten som var när hon kom ut var denna:
  
 
Kan säga att tårarna bara sprutar när jag lyssnar på den här, det gjorde jag även då jag såg filmen. Klarar knappt av att se filmen då den är så otroligt känslosam att man får gråta så man får ont. Men jag minns även den från förlossningen timmarna innan hon kom så nu är de tårar genom hela låten.. Hann lyssna igenom skivorna 2-3 ggr under tiden i väntan på Cornelia <3
Barnmorskorna vi hade ville knappt gå ut ur rummet när vi spelade musiken, dom tyckte det var så fint.

Här är en till vi hade:
 
Twilight filmerna är "våra filmer", såg första filmen 2009 på våren, blev som besatt i den och såg den om och om igen. Sen när jag träffade Simon tipsade jag honom att se den vilket han gjorde och gillade den han med, sen blev efterföljande filmer tradition att se på Bio och dagarna innan BF såg vi om alla igen. Vi båda är väldigt intresserade av musik och har mycket låtar ihop från dom filmerna. Hade ett par på skivorna men denna är favoriten av alla lugna som är i filmerna.
 
 
 En till:
 
Denna Kult film är lite av våran film den med. Och denna låt blir man så glad av att höra.
 

...Nästan all musik jag hade med på min skiva är ifrån filmer som är speciella för oss.
Film och musik nördar som vi är. Glad att kunna dela det intresset med min älskade, ni skulle höra oss när vi kommer in på det ämnet. ;)
Martina Larsson
2014-03-19 @ 07:51:48
URL: http://mslarsson.blogg.se/

åååå nu sitter jag här och lipar. Man blir så rörd av din musik och dina ord. <3

Svar: Haha ja man får lipa och hulka sig som jag vet inte vad ;) Nu har du en ny skiva att lipa till :D
emelielarsson

Martina Larsson
2014-04-30 @ 09:40:39
URL: http://mslarsson.blogg.se/

haha. ja jag kan inte lyssna på den utan att tårarna sprutar ;D

Svar: Förstår det!!! Sitter o lyssnar nu på våra låtar och tårarna rinner. Att man inte ska kunna låta bli ;)
emelielarsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creamcake

Mat är kärlek

RSS 2.0