Cornelia 1 år

För exakt 2 veckor sen var den stora dagen här, ett helt år hade gått sen våran älskade lilla solstråle kom och förgyllde våra liv med den mäktigaste kärleken man kan föreställa sig. Det går verkligen inte att beskriva lyckan.
Dagen innan hennes födelsedag var jag väldigt sentimental och tänkte tillbaka på kvällen när jag var hemma med värkar, färden till BB och tiden under väntan på Cornelia och första stunden med henne. Vilka förväntningar vi hade, allt var så spännande! Jag var jättelugn och hade gett mig an på att klara förlossningen galant vilket jag också gjorde. Minns så väl, som om det vore igår när Cornelia kom upp på mitt bröst. Tårarna rann av lycka. Tänk att nu har redan ett år passerat, ett år fyllt av minnen har vi skapat. Att få se en liten människa, som legat i ens mage i 9 månader utvecklas och bli en stark personlighet är det finaste man kan få vara med om och jag har än i dag svårt att förstå att hon faktiskt är våran, ibland stannar man upp och reflekterar allt.
Har fått en helt annan uppfattning om livets innebörd nu och vad som är meningen. Men nog om det :)

Tar och går tillbaka till den 16 Oktober 2014, till en början en solig dag som sedan övergick till dimma med några enstaka plusgrader. Cornelia började dagen som vanligt med massor av bus och gåträning för fulla muggar. Hon lärde sig nämligen att gå dagen innan så nu var det full fokus på det. Vilken bra present va, och att sen stolt få visa upp alla kalasgäster hur duktig man är som kan gå! Vid Lunchtid kom pappa Simon hem från jobbet och då var det dags för presentöppning, dock var ballongerna som vi hade mycket mer intressant än att öppna paket så vi fick hjälpa henne endel. ;) Hon uppskattade iaf presenterna och bobbycaren for hon runt med länge under dagen.
Vid 16 började släkten komma så då var kalasandet i full gång. Hon fick så otroligt mkt fina presenter av alla och hade fullt upp med dom hela dagen efter så hon hade knappt ro till att sitta med vid frukosten på morgonen.
Hon fick även smaka på sött för första gången, bakade en mjölkfri tårta som hon fick mumsa i sig med bara händerna ;) Tyckte inte hon var så märkbart förtjust i tårta, såg väldigt fundersam ut då första tuggan gick ner.
Så vi kommer hålla borta sötsaker nu då hon ändå inte är så brydd. Men klart att man måste få smaka sin första tårta iallafall. ;)

Älskar den här bilden, haha! Hon studerade sin fina bil ;)
En trött prinsessa efter allt firande, 19.30 hade alla gäster farit hem och hon ville sova direkt och somnade nästan innan jag ens hunnit lägga ned henne i sängen.
Cornelia tackar än en gång så hemskt mycket för alla fina presenter hon fick! <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creamcake

Mat är kärlek

RSS 2.0