10 Månader

Från 9 till 10 månader hände det inte så mycket på den fysiska biten av utvecklingen utan mest på den psykiska delen och hon har nu börjat förstå väldigt mycket när man frågar henne saker samt hur saker fungerar.
 

* Hon har lärt sig hur man sätter igång simons Xbox samt hur man får ut skivan ur den, galet kul tycker både hon och jag då Simons spelande inte är allt för kul. ;)
* Hon har fått 4 st tänder, framtänderna uppe och 2 bredvid dom små risgrynen.
* Krypgår , hon kröp inte länge på alla fyra utan nu sträcker hon upp benen och går som, svårt att förklara men jag lägger ut en bild hur det ser ut längre ner.
* Hon kan ännu ha 68 i bodys men även vissa i 74 sitter bra, använder dock mest dom i 68. Har 74 på byxor.
* Hon har blivit väldigt förtjust i böcker och har fått en söt liten pek-bok om Lillamy som hon gärna ska titta i när hon äter, finns en sida som innehåller en Pirat som fektas mot Lillamy och när den bilden kommer låter hon som ett monster. Sjukt söt! :D Monsterljudet kan hon även fara omkring och låta även när hon inte ser i boken.
* Härmar efter det mesta man gör åt henne, tex grimaser och sånt.
* Har sen i Juli bajsat på pottan varje morgon utan problem, kissat nån gång.
* Är ännu väldigt lättsam och sällan missnöjd annat än då hon inte får som hon vill, då blir hon riktigt arg och har börjat kasta sig bakåt och kan ligga på golvet och åla sig.
* Börjat rata skötbordet och blir skitarg när man ska byta, samma gäller när man ska klä henne. Hon ska helst bara hålla i kläderna.
* ÄLSKAR att riva ut skötväskan och filmhyllan, det gör hon flera ggr om dagen och jag låter henne även då hon tycker det är så kul.
* Gillar att bli jagad, främst av pappa. ;)
* Fattar ett startk tycke för saker, köpte en tröja åt henne med en Sol på som hon blev helt kär i och jag fick inte ens komma nära henne utan att hon blev arg då hon hade den i sin famn. Blir överlycklig varje gång jag tar fram den :) Snossen är otroligt kär den med.
* Smakar på precis allt och gillar att fara omkring med grejer i munnen, som en hundvalp :D
* Hennes dags rutiner med mat och sömn ser samma ut som förra månaden, då 9 mån.
 
Längd: 74,5 cm
Vikt: 8905 gram
 
 Här är lite blandade bilder från 10 mån.
 
Finns inget sötare, men så säger väl alla föräldrar. En riktig solstråle är hon <3
 
 
......Men skenet kan bedra..... ;)
 
Man känner sig dum när man tar upp kameran och fotar mitt i ett vredesutbrott men jag kände att jag bara var tvungen att dokumentera det, haha!
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

creamcake

Mat är kärlek

RSS 2.0