Västervik

Den 2 Juli packade vi in oss i bilen och åkte ner för en härlig semester i Västervik, väl där nere gick tiden på tok för fort men det var otroligt kul att få komma "hem" och träffa alla igen och nu denna gång med Cornelia utanför magen :) 11 av 13 dagar hade vi vädret med oss så det kunde knappast blivit bättre!

Resan både till och från gick superbra och vi tog beslutet att åka på kvällen så Cornelia skulle sova mesta tiden.
Gav gröt, tog på pyjamas och gjorde det mysigt i Babyskyddet och åkte hemifrån runt 20.00, hon somnade nästan direkt vi åkt från gården. Sov i 6 timmar i sträck, vaknade och kollade läget och fick komma upp o sträcka på sig och sedan åkte vi vidare och hon sov hela vägen ända till Uppsala där vi var framme ganska prick 7.00, stannade till för att hälsa på Gammelfarmor o Farfar, himla kul var det att få träffa dom och hon var inte ett dugg blyg! :)
Resan sedan från Uppsala till Västervik fortsatte vid 4 och då sov hon nästan hela vägen till Viken, och dom gånger hon var vaken var hon så glad när vi stannade till. Var nästan så att man hade dåligt samvete då hon inte var missnöjd en endaste gång under hela resans gång, vi reste ändå ett helt dygn.
Är så tacksam att hon är så snäll!
Hemresan gick lika bra den med. Åkte på kvällen o var framme på morgonen i Kalix.
Är jäkligt smidigt faktiskt att åka bil, då slipper man massa tågbyten, buss, ja och att passa tider. Det enda negativa med bilresa är ju att det ska ta sån tid.
Men vi brukar alltid ha roligt på våra resor så jag har faktiskt saknat dem då vi åkte så mkt till Kalix från Västervik förr.

Cornelia får träffa faster Nora för första gången som hon gillade väldigt mycket! Tyvärr fick vi inte se henne så mkt resten av resan. ;)

Mys i finastadsparken. :)

Turistade runt i stan, är så vackert och jag har alltid och kommer nog alltid tycka att Västervik är en av sveriges finaste sommarstäder! Känns så kul att kunna ha det som resemål varje sommar framöver. Cornelia trivdes väldigt bra att få åka runt i vagnen som jag förövrigt inte skulle klarat mig utan under tiden där. Bästa vagnen helt klart för att resa med.
Fika vid Båtmansstugorna med bästa sällskapet, Emil o Victoria. Som vi saknat att umgås med dem!

Blev ett par härliga sommarkvällar utan Cornelia då hon somnat in för natten och farmor var så snäll och kunde vara hemma med henne. Otroligt uppskattad kvalitetstid måste jag säga, om än det kändes konstigt att inte ha henne med sig. <3

Mysiga frukostar varje morgon som farmor/svärmor dukat upp. Så bortskämd blev man!
Bästa starten på dagen är att få sitta och äta i lugn och ro med dom man tycker om.
Och att ha Cornelia som roar en med sina roliga ljud och påhitt är bara ett plus i kanten ;)

Strandmys på Lysningsbadet, blev preimär för Cornelia att bada i havet och gissa om hon tyckte det var roligt. Blev arg när vi skulle gå upp sen men en nektarin fick bli hennes tröst. ;)

Grillhäng hos Sandra o Oscar, kul för Cornelia att träffa deras lilla Wilma som är precis 2 månader yngre än henne! Dom lekte jättebra så dom kommer nog bli goda vänner när vi är och hälsar på, en sommarkompis :)

Självplock i Jordgubbsparadiset ;)

Avslutade vår resa med ett besök hos goa Gammelfarmor och farfar igen, blev bjudna på en god middag och fika så vi skulle klara oss en bit på vägen upp.

Var även ute i Farmors kolonilott där det blev mkt bad och solande. Lägger upp det i ett enskilt inlägg tänkte jag då det var så mkt bilder därifrån. :)
Martina Larsson
2014-09-04 @ 23:08:12
URL: http://mslarsson.blogg.se/

Så himla fina bilder, så roligt att se från er resa och vilken mysig liten ö den där med bron över. :)

Svar: Tack! :) Ja det är kul att få dela med mig åt er. Den är sjuukt mysig, där var vi allra första gången jag var i västervik med Simon, nykär och allt. Har tjatat om dom där holmarna med alla broarna emellan men simon har aldrig idas ta med mig dit (har inte vetat vars det varit) men nu så var vi dit, bara 5 år senare. ;) Himla kul det kunde man aldrig tro för 5 år sen att vi skulle gå över dit med vårt barn :D
emelielarsson

Martina Larsson
2014-09-17 @ 19:36:18
URL: http://mslarsson.blogg.se/

men åh vad roligt med en sån romantisk historia bakom. :D nej tänk vad livet kan styra en åt ett helt oväntat håll. <3

Svar: Jo, det är himla kul att ha det. :) det är helt otroligt. Och så kul att fara omkring på alla ställen man var på och nu se allt från en helt annan vinkel än första gången man var där :)